نکاتی که دانش‌آموزان، برای افزایش کیفیت یادگیری خود وقتی مدرسه غیرحضوریست باید رعایت کنند.

 ۵ نکته برای دانش‌آموزان، وقتی مدرسه غیرحضوریست.

🔷 حتما یک برنامه مطالعه داشته باشید.
وقتی مدرسه غیرحضوری می شود شاید درک دروس سر کلاس برای شما کمی سخت‌تر باشد. پس بهتر است اکنون که کلاس‌های درس آنلاین می باشد بعد از هر جلسه، مطالب کلاس را دوره کنید‌.

🔷 عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید.
تمرکز در خانه برای شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه می‌تواند یک چالش سخت باشد. در این صورت بهترین حالت این است که در فضایی ساکت و غیر اشتراکی مثل اتاق خواب یا اتاق مطالعه در کلاس‌ها شرکت کنید‌.

🔷 مطالب کلاس آنلاین را یادداشت‌برداری کنید‌.
ممکن است وقتی کلاس به صورت آنلاین برگزار می‌شود از یادداشت‌برداری خودداری کنید و فقط از صفحه سیستم خود عکس بگیرید اما مطالعات نشان می‌دهد که نوشتن مطالب باعث حفظ بیشتر اطلاعات در ذهن انسان خواهد شد و کمک می کند تا راحت‌تر مطالب را به یاد بیاورید‌.

🔷 استراحت کنید.
سعی کنید حتما بین کلاس‌های آنلاین استراحت کنید و از حرکات و نرمش‌ها برای رفع خستگی استفاده کنید. استراحت کردن برای سلامت روانی شما و همچنین تثبیت اطلاعات در ذهن شما بسیار مفید است‌.

🔷 کمک بخواهید.
درست است که کلاس به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما هیچ محدودیتی در کنجکاوی و سوالات شما ایجاد نخواهد کرد. اگر مطلبی را متوجه نشدید حتما از معلم، دوستان و والدین خود بپرسید. سعی کنید به جای اتلاف وقت برای درک یا دریافت پاسخ اشتباه، از دیگران کمک بگیرید زیرا باعث می‌شود مطالب را به طور مؤثرتری یاد بگیرید.

;