تاثیراتی که تندخوانی بر روی شما می گذارد

🔆🔆تاثیراتی که تندخوانی بر روی شما میگذارد ❓❓❓❓

برای بیشتر آدما تند خوانی این معنی رو داره : ((تند تند خط های کتاب رو نگاه کردن و هیچی نفهمیدن))

⚠️⚠️این نظر خیلی ها نسبت به تند خوانی در نگاه اول می باشد ، ولی اگه بیشتر تحقیق کنید می فهمید که تند خوانی با افزایش درک همراهه چرا ؟

✅اجازه بدین با یه مثال توضیح بدم :

🚘🚘تصور کنید سوار ماشین شدید و سرعتتون خیلی کمه ، در این حالت می تونید به خونه ها ، درخت ها ،آدمایی که رد می شن  و به بغل دستیتون و.. نگاه بندازید  و یا می تونید آهنگ رو عوض کنید و خلاصه کلی کار می تونید بکنید...

🚖🚖ولی حالا سرعتتون رو زیاد کنید ...بیشتر و بیشتر... مثلا با سرعت ۱۲۰ رانندگی کنید، به نظرتون می تونید به چیزی غیر از جاده و رانندگی توجه کنید؟ (قطعا نه ، تمام حواستون به رانندگی خواهد بود )

⁉️این تمرکز بالا از کجا میاد؟ 👈👈👈👈👈👈 از سرعت بالاتون میاد ..

⭕️⭕️حالا فکر کنم فهمیدین که چرا تند خوانی  باعث افزایش درک میشه و تمام حواستون رو به محتوای کتاب جلب می کنه و با این کار شمارو به عمق مطلب می بره ؟

🎯چند تکنیک مهم  و ناب تندخوانی

📖📖 🎯روش خواندن خود را تغییر دهید. یکی از مفیدترین روش‌های تندخوانی این است که ابتدا خواندن سریع و مرور کلی روی کل مطلب کنید.

🖍برای پیش‌خوانی پاراگراف اول هر متن را بخوانید. پاراگراف اول درباره موضوع صحبت خواهد کرد. به تیترها، بولد شده‌ها و بخش‌های برجسته متن توجه کنید. قسمت‌های مهم را ببینید و از قسمت‌های کم‌اهمیت عبور کنید.

🎯کلمات مهم و اصطلاحات کلیدی را شناسایی کنید.

📌اولین و آخرین جمله هر پاراگراف را بخوانید، تا اطلاعات جدیدی کسب کنید. یک تکنیک این است که فقط جمله اول و آخر را بخوانید. این تکنیک مخصوصا وقتی‌که شما اطلاعات قبلی درباره چیزی که می‌خوانید داشته باشید، برای شما مفید خواهد بود، تا با صرف وقت کم مطلب بیشتری می‌خوانید.

🆔http://B2n.ir/aminsch

;