روش های مرور درسی

در ابتدا باید با نکات مهم درس خوندن در عید آشنا باشین. اولین و مهم‌ترین چیزی که باید برای مطالعه در روزهای عید آماده کنید، طرز فکرتان است! فکر نکنید با درس خواندن در این روزهای تعطیل از همه چیز عقب مانده‌اید و زمین و زمان را برای این کار لعنت نکنید! یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث برنده شدن شما در هر رقابتی شود این است که در زمان استراحت رقیبان‌تان، شما همچنان در حال تلاش باشید. در کنار طرز فکر دو عامل مهم دیگر هم برای این کار نیاز است: برنامه‌ریزی و روش‌های مطالعه درسی. با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و به کارگیری روش‌های مرور و تکنیک‌های تست‌زنی به آسونی به هدف‌های تحصیلی خود می‌رسین.(قابل توجه هنرجویان پایه دوازدهم)

📌اولین گام درس خوندن در عید؛ استراحت کنین :

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دانش‌آموزان اینه که در تعطیلات، هیچ استراحتی به خود نمیدن. چندین ماهه که درس می‌خونین و قطعا به استراحت و تفریح نیاز دارین. این کار نه تنها لازمه، بلکه کاملا به نفع شماست. حتی زمانی که می‌ترسین موفق نشین! ذهن خودتون رو از افکار منفی پاک کرده و استراحت کنین. به این ترتیب با کاهش استرس عملکرد مغز بهبود پیدا کرده و کیفیت مطالعه بیش‌تر میشه. نکته مهم اینه که تعادل بین درس خوندن در عید و استراحت رو رعایت کنین.

📝برنامه‌ریزی رو فراموش نکنین:

همه ما از اهمیت برنامه‌ریزی آگاه هستیم. قطعا در طول سال تحصیلی طبق برنامه مطالعاتی پیش می‌رفتین. اما توجه کنین برنامه درس خوندن در عید کمی متفاوته. شما زمان آزاد بیشتری برای مطالعه دارین و دو هفته مدرسه نمیرین، شاید برنامه سفر داشته باشین. با توجه به این موارد باید یک برنامه اصولی در عید تنظیم کنین و مطمئن بشین که واقع بینانه است. مهم‌تر از خود برنامه‌ریزی، پایبند بودن به اجرای اونه. بسیاری از دانش‌آموزان برنامه فوق‌العاده خوبی تنظیم می‌کنن اما در اجرای اون ناتوان هستن. اگه یک برنامه اصولی طبق توانایی‌هاتون داشته باشین، ساعت خواب خودتون رو تنظیم کنین و از شبکه‌های مجازی دور باشین، مطالعه در عید مثل آب خوردن میشه.

اگه شرایط پیاده‌روی یا بیرون رفتن از منزل رو ندارین، با انجام چند حرکت ساده به راحتی می‌تونین توی خانه ورزش کنین.

💢به تغذیه توجه کنین:

ایام عید برای ما ایرانی‌ها تداعی کننده مهمانی، آجیل، غذاهای پر رنگ و لعاب و بعضا مضره. برای اینکه بتونیم به حداکثر بازده مطالعاتی در عید برسیم، بهتره از خوراکی‌های مضر دوری کنیم. البته استفاده از آجیل در حد متعادل برای بهبود عملکرد مغز مناسبه. سبزیجات رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدین. خیلی از سبزیجات و میوه ها دارای کالری بسیار کم و سرشار از فیبر و مواد مغذی مهم و ضروری برای بدن هستن. برای وعده غذایی شام، غذای سنگین نخورین و حتما نیمی از بشقاب خودتون رو با سبزیجات پر کنین.

درس خوندن در عید برای سال دوازدهمی‌ها همیشه از ضرورت این سال تحصیلی بوده. اما برای تمامی دانش آموزان که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند هم از اهمیت بالایی برخورداره:

✅دوزادهمی‌ها و کنکوری‌های عزیز که فرصتی برای سر خاروندن ندارن!

✅دانش آموزانی که با اهمال‌کاری و تنبلی از روند درسی خودشون عقب موندن.

✅دانش آموزانی که در امتحانات میان‌ترم نمرات خوبی کسب نکردن و به دنبال راهی برای جبران هستن.

✅دانش آموزانی که به صورت صحیح و اصولی مطالعه نداشتن و نقاط ضعف زیادی دارن.

✅دانش آموزانی که درس‌ها رو به طور صحیح مرور نکردن.

;