ساعات طلایی برای درس خواندن کدامند؟

بهترین زمان عملکرد مغز و حافظه انسان | در طول روز درس بخونیم یا شب؟

چه زمانی مغز بهترین عملکرد رو از خودش نشان می دهد؟ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. چون که مغز هر کسی متفاوت است و به روش‌های مختلف کار می‌کند. اما بعضی از شواهد علمی نشان می دهد که مغز بهترین عملکرد را در صبح دارد؛ احتمالاً به این دلیل است که ما خواب خوبی داشتیم و مغزمون به خوبی استراحت کرده.

به عنوان مثال، کارهایی که نیاز به تفکر خلاق دارند اغلب در صبح نتیجه بهتری دارد؛ چون زمانی که به خوبی استراحت می‌کنیم، احتمال بیشتری وجود دارد که به ایده‌های جدید برسیم.

اما کارهایی که نیاز به تفکر تحلیلی دارند، اغلب در بعدازظهر یا عصر بهتر انجام می شوند. چون زمان بیشتری برای فکر کردن داریم. البته، همه این موارد فقط یک توصیه کلی است. شما در نهایت باید کاری را انجام بدهید که با آن راحت‌تر هستید و نتیجه بهتری می گیرید. با این حال، روند کلی این است که حافظه در صبح عملکرد بهتری دارد.

بنابراین اگه می‌خواهید از حافظه‌تون حداکثر استفاده رو ببرید، پس حتماً کارهای مربوط به حافظه‌تون رو صبح انجام بدهید.

بدترین زمان برای یادگیری دانش‌آموزان:

هیچ جواب واحدی برای بهترین یا بدترین زمان مطالعه برای دانش‌آموزان وجود ندارد. با این حال بعضی از زمان‌ها هستند که برای بیشتر دانش‌آموزان بازدهی مناسبی ندارند. به طور مثال تحقیقات نشان داده که با افزایش و کاهش ترشح بعضی از هورمون‌ها در بامداد، عملکرد مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به همین دلیل معمولا توصیه می شود که از مطالعه کردن در شب پرهیز کنید. به این فکر کنید که چه زمانی بیشترین بازدهی رو دارید. اگه درگیری‌های زیادی در طول روز دارید، قطعا با خستگی زیاد نمی‌توانید در آخر شب درس بخوانید.

در نهایت این خودتون هستید که باید با آزمون و خطا در مورد بهترین زمان مطالعاتی تصمیم بگیرید. بهتراست، به تجربه بقیه دوستانتان خیلی اعتماد نکنید. چون توانایی و ظرفیت مغز افراد با همدیگه متفاوته. پس به یاد داشته باشین که هیچ تایم واحد و مطلقی به عنوان بهترین زمان یادگیری وجود نداره.

💢سوالات متداول بهترین زمان برای درس خواندن💢

✅چگونه بهترین زمان برای مطالعه را پیدا کنیم؟

پیدا کردن زمان مفید برای خود توانایی‌های یادگیری شما مانند حافظه، هوشیاری یا مهارت‌های تفکر انتقادی می‌تواند در ساعات مختلف روز در سطوح مختلف باشد که برای یافتن آن در این مقاله فاکتورهای مختلفی را برشمردیم.

✅ساعات طلایی برای درس خواندن چه زمانی است؟

بر اساس یافته‌های علمی، ساعت های مناسب برای درس خواندن ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و از ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب هستند چون مغز بر اساس تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی، بیشترین بازدهی را دارد و در بهترین حالت یادگیری است. از طرفی در ساعت ۴ تا ۷ صبح مغز در کمترین حالت بهره‌وری قرار دارد.

✅شب درس بخوانیم یا روز تا مطالب را بهتر یاد بگیریم؟

درس خواندن در روز یا شب، مزایای خاص خود را دارند و انتخاب یک ساعت خاص برای درس خواندن به فاکتورهای مختلفی که در این مقاله گفتیم از جمله نوع درس و عملکرد ذهن هر فرد بستگی دارد.

✅تفاوت صبح زود با آخر شب برای درس خواندن چیست؟

مغز ما در صبح بعد از یک خواب خوب و یک صبحانه مقوی بیشترین کارآمدی و هوشیاری را برای یادگیری مطالب جدید دارد. از طرفی مطالعه در سکوت شب کمک می‌کند تا با تمرکز بالاتری از مهارت‌های جدید، مانند به خاطر سپردن کلمات انگلیسی جدید را انجام دهد.

🆔http://B2n.ir/aminsch

;