مزایای ادامه تحصيل دانش آموزان در هنرستان های فنی و کاردانش :
تنوع رشته هاي مختلف هنرستانها نسبت به رشته هاي دبيرستان.
يادگيري همزمان آموزشهاي تئوري و عملي.
امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر با شرايط آسانتر.
فرصت ادامه تحصيل براي دانش آموزاني كه در بعضي از دروس پايه اي (رياضي و...) ضعيف مي باشند.
وجود بازار كار مناسب براي دانش آموزان هنرستان.
آشنايي دانش آموزان هنرستاني كه چطور مي توان علم و آموزش هاي تئوري را به ثروت و درآمد تبديل كرد.
بالا بودن روحيه تعاون و همكاري دانش آموزان هنرستاني به خاطر انجام كارهاي گروهي در كارگاه ها در زمان تحصيل.
با انجام كارهاي عملي اعتماد به نفس دانش آموزان هنرستاني به مراتب بالاتر از دبيرستاني است.
اميد به آينده در صورت عدم ورود به دانشگاه در دانش آموزان هنرستاني بالاتر از دبيرستاني است.
بالا بودن قدرت تصميم گيري در دانش آموزان هنرستاني بخاطر اينكه در طول دوره تحصيل با شرايط مختلف كاري روبرو مي شوند.
با گذراندن واحد كارورزي، دانش آموزان هنرستاني٬ آمادگي بيشتري براي ورود به بازار كار دارند.
دانش آموزان هنرستاني در آينده يك توليدكننده هستند تا مصرف كننده.
به علت عملي بودن دروس وعلاقه دانش آموزان به كار عملي٬ ميانگين معدل در زمان فارغ التحصيلي بالاتر از ميانگين معدل ورودي است.
در هنرستانها خلاقيت ها و استعدادهاي دانش آموزان شكوفا مي شود.
طبق آمار رسمي ( وزير آموزش و پرورش ) 90 در صد فارغ التحصيلان ديپلم هنرستاني مشغول به كارهستند ولي 70 درصد فارغ التحصيلان دانشگاهي نظري بيكار مي باشند.
دانش آموزان هنرستاني بعد از فارغ التحصيلي مي توانند از وام هاي خود اشتغالي استفاده و وارد بازار كار شوند.
دانش آموزان هنرستاني حداقل مي توانند احتياجات خود وخانواده را برآورده نمايد.
دانش آموزان هنرستاني از بدو ورود به كلاسهاي اختصاصي و كارگاهي در ذهن خود شغل آينده را پيش بيني كرده و براي آينده در زمان تحصيل برنامه ريزي مي نمايند.
علم و فن آوري در هنرستانها باعث بروز شغل هاي جديد در جامعه مي شود.
يك دانش آموز هنرستاني اهميت ساخت يك كارخانه يا كارگاه هاي توليدي را بيشتر درك ميكند.
يك دانش آموز هنرستاني استقلال يك كشور را بهتر مي تواند رقم بزند.
يك دانش آموز هنرستاني مفهوم توسعه صنعتي را بهتر درك مي كند.
حضور دانش آموزان هنرستاني در كارگاه هاي عملي باعث شادابي و افزايش روحيه در آنان ميشود.
شانس قبولي بيشتر دانشگاه بخاطر هم سطح بودن اكثر دانش آموزان و رقابت كمتر دانش آموزان هنرستاني نسبت به دبيرستانها.
تنوع بيشتر دروس در هنرستانها كه باعث خستگي و دلزدگي كمتر دانش آموزان مي شود.
دانش آموزان هنرستاني نقش بسيار مهمي در كاهش بيكاري و افزايش اشتغال زايي دارند.
دانش آموزان هنرستاني خود باوري بالاتري دارند.
توانايي دانش آموزان هنرستاني به رفع نياز خود و اطرافيان.
از مشخصات بارز در دانش آموزان هنرستاني قانع بودن و نداشتن غرور كاذب و راحت تر برخورد كردن با مشكلات روزمره است.
دانش آموزان هنرستاني چون همزمان با انجام كاربه سرعت بازخورد كار خود را مي بينند انگيزه براي كار و موفقيت قويتر مي شود.
هنرستانها عامل مهمي در ايجاد تحول كمي و كيفي و طراحي توليدات مورد استفاده صنايع داخلي با طرح هاي ابداعي خود ميتوانند باشند.
دانش آموزان هنرستاني با حداقل امكانات مي توانند حداكثر كارايي و درآمد زايي را داشته باشند.
دانش آموزان هنرستاني بدليل اينكه بايستي در كارگاها نظم و دقت كافي را داشته باشند لذا نظم پذيري بالاتري دارند.
كارفرمايان و شركتها و .. يكي از شرايط استخدامي را تجربه كاري و كارهاي عملي در نظر ميگيرند كه دانش آموزان هنرستاني از اين امتحان سربلند بيرون مي آيند.
مراكز آموزش عالي در دانشگاهها نمي توانند تمامي مهارتهاي لازم را بصورت كامل در زمان تحصيل به دانشجويان ارائه نمايند ولي دانش آموزان هنرستاني با توجه به مستمر بودن آموزش مهارتها در زمان تحصيل با اعتماد به نفس و روحيه بيشتري وارد بازار كار مي شوند.
اميد بيشتر به استقلال شغلي و مالي در سنين پائين در دانش آموزان هنرستان.
پيشرفت هركشور به پيشرفت صنعت بستگي دارد كه دانش آموزان هنرستاني يكي از نقش آفرينان و تاثير گذاران صنعت هر كشوري محسوب مي شوند.
دانش آموزان هنرستاني با حداقل امكانات مي توانند حداكثر كارايي و درآمد زايي را داشته باشند.
دانش آموزان هنرستاني بدليل اينكه بايستي در كارگاهها نظم و دقت كافي را داشته باشند، لذا نظم پذيري بالاتري دارند.
http://B2n.ir/aminsch